Персональний сайт Шепетівського ДНЗ№10 "Михайлик" - Поради 2.

Меню сайту

Наше опитування
Чи подобається Вам наш дошкільний заклад?
Всього відповідей: 108

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статистика
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

Головна

Реєстрація

Вхід
Ви увійшли як Гость | Група "Гості" | RSS


Шепетівський ДНЗ №10 "Михайлик"

Понеділок, 05.12.2016, 14:27

Іграшка в житті дитини

Іграшки - це невід'ємна частина життя кожної дитини. Ось згадайте себе... Напевно, у вас була улюблена іграшка - лялька Барбі або улюблений пошарпаний зайчик, а може й ведмедик. Ви могли читати йому казки, розповідати про свої таємниці та мрії.

Іграшки повинні бути у кожного малюка. Дитина з тисячі можливих може вибрати лише одну. Саме вона їй сподобалася і запала в душу. Для дітвори вибір іграшок - це те ж саме, що для дорослого - вибір друзів або коханої людини. Адже ніхто не може нам наказати йти проти своєї волі і не дружити з тим, кого ми обрали в друзі або не жити з тим, кого ми обрали собі в дружини або чоловіки. 
Ми, психологи, вказуємо на те, що іграшки допомагають карапузові досліджувати навколишній світ, пізнавати його глибину і всі сторони життя. Про ставлення наших дітей до іграшок можна говорити скільки завгодно: всі дітки різні, у кожного свої інтереси. Те, як діти поводяться з іграшками і як вони грають, говорить дуже багато про їхній внутрішній світ, характер і темперамент. Вони можуть виражати іграшці свої почуття, можуть насварити її, покарати і навіть закинути подалі. Але в хвилини смутку малюки обіймають улюбленого плюшевого ведмедика і засинають разом з ним, ділячись своїм дитячим горем.
Іграшки - невід'ємна частина гри. Граючи, дитина розвивається, розумово зростає. Адже розумова активність діток взаємопов'язана з уявою. Гра здатна відволікти малюка, підняти йому настрій, задовольнити потреби в руховій активності. 
Іграшка для вашої дитини повинна бути джерелом дитячої радості, захоплення, мотивом для гри. Вона дає поштовх для розвитку, творчості. Наприклад, лялька чи пупс повинні викликати почуття турботи та піклування. Але в кожному віці дитині необхідні різноманітні за своєю тематикою і призначенням іграшки. Також хлопчики та дівчатка грають різними іграшками за своїми інтересами. 

У ранньому віці дитина отримує так звані автодидактичні іграшки ( мотрійки, пірамідки ), які розвивають моторику і зорово – просторову орієнтацію. Розважаючись, дитина вчиться співвідносити і розрізняти іграшки за формою, розміром, кольором. У цьому ж віці дитина отримує безліч іграшок, схожих на реальні предмети людської культури: знаряддя (лопатки), предмети побуту (іграшковий посуд, іграшкові меблі), машини. Через подібні іграшки дитина освоює функціональне призначення предметів. Крім іграшок, створених спеціально для дитячої гри, як іграшки часто використовуються різні побутові предмети (порожні котушки, сірникові коробки, олівці, клаптики, мотузочки) і так званий природній матеріал (шишки, гілочки, трісочки, кору, сухе коріння). Дорослий підказує дитині можливість використання подібних предметів як замінників реальних предметів або й розвиває творчість дитини, створюючи з них маленькі шедеври.

І обов’язково хочеться згадати про її величність – ЛЯЛЬКУ. Лялька має особливе значення для емоційного та морального розвитку дитини. Завдяки волі і уяві дитини вона «поводить» себе лише так, як це потрібно в той момент її господареві. Вона розумна і слухняна, вона ласкава і весела, вона норовиста і уперта, вона брехуха і нечепура. Дитина переживає зі своєю лялькою всі події власного і чужого життя у всіх емоційних і моральних проявах, доступних її розумінню. Лялька – ідеальний друг, який все розуміє і не пам’ятає зла. Тому потреба в ляльці або іграшковій улюбленій тваринці виникає не лише в дівчаток, а й у хлопчиків. Лялька для дитини – не лише донька або синок. Лялька – об’єкт для спілкування у всіх її проявах, партнер для різних ігор. Великий вплив на емоційне ставлення до іграшки має фактура матеріалу. Діти вибірково ставляться до іграшок, що зображають одну й ту саму тварину, але виготовлені з різної фактури. М’які, пухнасті матеріали викликають позитивні емоції, стимулюють дитячу гру. Шорсткі, холодні матеріали не кожна дитина готова прийняти. За допомогою правильно дібраної фактури іграшки у дитини легше викликати до іграшкової тваринки позитивні емоції: доброзичливість, співчуття. Коли провели експеримент і попросили малюків вибрати іграшку котика, красиву, привабливу, однакового розміру і кольору, але м’яку, гумову і пластикову, то більшість дошкільників обирали м’які іграшки.

Важливе значення має також співвідношення пропорцій голови і тіла іграшки. Встановлено, що гармонійне співвідношення пропорцій іграшки викликає позитивне ставлення дитини. Красиве обличчя ляльки чи мордочки тваринки, пухкі щічки, маленький ніс і великі очі – такі ознаки вигляду іграшки, які викликають у дитини вияв ніжних почуттів.

Ляльки – герої народних та авторських казок, мультфільмів – також характерні за своєю зовнішністю (Буратіно, Чебурашка, Білосніжка), але вони несуть заданість образу поведінки, стабільну моральну характеристику, незважаючи на мінливі сюжетні лінії в грі. Такі ляльки ніби вимагають від дитини еталонної поведінки. Тому Буратіно і Білосніжка завжди хороші, добрі, справедливі і чесні, а Карабас і Чаклунка – погані, злі, несправедливі і брехливі. Завдяки тому, що ляльки – герої казок несуть еталонність морального обличчя, дитина зосереджує на ній весь свій моральний досвід і програє сюжети з проблемними ситуаціями міжособистісних відносин. Улюблена іграшка вчить дитину доброти, здатності ідентифікувати себе з лялькою, природою, іншими людьми.

Будь – яка програна дія з іграшкою може програмувати  поведінку дитини. Ось, наприклад, сучасні Барбі має різні імена, але дуже схожі одна на одну, тобто є квазі – іграшками, які  згідно з дослідженнями, формують стереотипи і нав’язують певний спосіб життя та світогляду. Пропорції тіла Барбі викликають у дівчаток стійке невдоволення своєю фігурою, далі – комплекс неповноцінності, який призводить до неврозу.

Іграшка закладає в душу дитини поняття добра і зла. Окремо треба сказати про так звані іграшки насильницького спрямування ( мечі, пістолети, кайданки, деякі персонажі казок чи мультиків), які впливають не лише на формування жорстокості та агресивності, а й виховують холодну відчуженість, байдужість до почуттів і потреб інших людей.

Так, основною психологічною вимогою до іграшки є можливість активізації розвитку дитини, що забезпечує: 

  • привабливість іграшки,

  • доступність у використанні,

  • багатофункціональність,

  • можливість застосування у спільній діяльності (соціальний розвиток),

  • дидактичним характером ( мета: розвиток дрібної моторики, сенсорики, пізнавальних процесів).


    Так що, вибираючи своїй дитині іграшку, пам'ятайте кілька правил: 

    1. Кожна іграшка розрахована на певний вік. І якщо дитині в 2 роки цікаво грати машинкою або збирати пірамідку, то в семирічному віці це вже не актуально і виглядає смішно. 

    2. Маленькій дитині не варто давати іграшки з дрібними деталями, вона просто може засунути їх в рот або ніс. Також не можна давати гострі й колючі деталі, якими можна порізатися або забитися. 

    3. Вибирайте іграшки разом з дитиною: так ви зможете дізнатися про її інтереси і нахили. Купуйте іграшки не для кількості, а для якості. 

    4. Купуючи іграшки, які подобаються малюкові, враховуйте також різноманітність - іграшки бувають різними за призначенням і тематикою. Добре, якщо у вас багато різноманітних іграшок: розвиваючих, навчальних, сюжетних. Таким чином, дитина зможе сама вибирати, в яку гру їй грати. 

     

    Часто батьки запитують: « А що робити, коли дитина має багато іграшок, але все ж вимагає нових?». Порада проста – весь запас іграшок дають дітям не відразу, а вносять поступово, в міру ознайомлення їх з новими іграшками та іграми, а також з метою розвитку нових сюжетів. Під час переходу дітей від одного сюжету до іншого частину іграшок прибирають на полиці і стелажі, оскільки вони можуть знадобитися дітям під час об’єднання кількох сюжетів. Іграшки, якими діти перестають користуватися, на час забирають і ховають у шафу, але вони можуть бути внесені знову і діти, зазвичай, з радістю їх зустрічають. 

Форма входу

Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, вул.В. Котика,39,
тел./ф.:(03840)5-82-47,

e-mail:dnz10sh@i.ua


Пошук

Block title

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Друзі сайту

Погода
Погода в Україні

Дошкільний навчальний заклад №10 "Михайлик"© 2016