Персональний сайт Шепетівського ДНЗ№10 "Михайлик" - Сторінка першокласника

Меню сайту

Наше опитування
Чи подобається Вам наш дошкільний заклад?
Всього відповідей: 108

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статистика
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

Головна

Реєстрація

Вхід
Ви увійшли як Гость | Група "Гості" | RSS


Шепетівський ДНЗ №10 "Михайлик"

Субота, 10.12.2016, 12:50

Опитувальник для самостійного визначення батьками
рівня готовності дитини до шкільного навчання

Шановні батьки!

Пропонуємо вам самостійно визначити, наскільки ваша дитина готова до вступу до школи. Ваші відверті відповіді на запитання опитувальника допоможуть запобігти можливим проблемам на початковому етапі навчання дитини у школі.

Звертаємо вашу увагу на те, що всі перераховані знання та вміння є не обов'язковими, а лише бажаними. Пам'ятайте: дитина не має володіти всіма без винятку переліченими характеристиками та навичками.

Окрім відповідей «так» або «ні», на запитання опитувальника можна відповідати «завжди», «інколи», «часто», «зрідка», «ніколи».

Побутовий досвід дитини:

  • Чи доводилося дитині супроводжувати вас на пошту, у банк?

  • Чи їздили ви разом з нею громадським транспортом?

  • Чи виявляє дитина сталий інтерес до якої-небудь діяльності, чи має хобі?

  • Чи маєте ви змогу регулярно читати дитині книжки чи розповідати історії? Чи уважно й залюбки вона слухає, коли ви читаєте їй уголос?

  • Чи виникає у дитини бажання переглядати книжки самостійно? Чи проявляє вона інтерес до читання?

  • Чи запитує дитина, що означають ті чи ті слова?

Початкові знання з різних сфер:

  • Чи орієнтується дитина в основних просторових поняттях (правий-лівий, зверху-знизу], чи розрізняє величини (великий-малий, довгий-короткий тощо]

  • Чи розуміє дитина найпростіші принципи класифікації, наприклад: знайти серед кількох картинок одну «зайву» або назвати речі, які можуть котитися і які не можуть тощо?

  • Чи може дитина втримати в пам'яті й виконати, принаймні, три вказівки?

  • Чи може дитина назвати більшість літер абетки?

Комунікативні вміння:

  • Чи бере дитина участь в іграх інших дітей, чи ділиться з ними іграшками?

  • Чи дотримується вона черги, коли цього потребує ситуація?

  • Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?

  • Чи може дотримуватися загальних правил у грі з іншими дітьми?

Мовленнєвий розвиток:

  • Чи може дитина назвати основні предмети, які її оточують?

  • Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?

  • Чи може дитина пояснити призначення побутових речей, як-от: пилосос, лійка, стіл тощо?

  • Чи може дитина пояснити, де розміщено певні предмети: над столом, за стільцем, на підлозі, біля стіни тощо?

  • Чи може дитина розповісти історію, описати випадок, що стався з нею?

  • Чи чітко дитина вимовляє слова, звуки?

  • Чи вміє дитина утворювати різні граматичні форми слів?

  • Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розігрувати які-небудь ситуації?

Емоційний розвиток:

  • Чи весела дитина (удома та в колі товаришів)?

  • Чи сформувався в дитини образ себе як людини, яка багато чого може?

  • Чи легко дитині підлаштуватися до змін у звичному розпорядку дня, «переключатися» з одного завдання на інше?

  • Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими дітьми?

  • Чи бадьора та зацікавлена дитина?

Фізичний розвиток:

  • Чи добре дитина чує?

  • Чи добре вона бачить? Пам'ятайте, що навіть незначне, вчасно не скореговане зниження зору в дитини може стати причиною невстигання в навчанні, а надалі — призвести до зниження самооцінки, проблем у поведінці.

  • Чи здатна дитина посидіти спокійно впродовж певного часу?

  • Чи розвинена в дитини координація моторних навичок? Наприклад, чи може вона вільно гратися м'ячем, стрибати, спускатися та підніматися сходами? За потреби проконсультуйтеся у дитячого невролога.

  • Чи здорова, активна та бадьора дитина?

Слухове та зорове сприймання:

  • Чи здатна дитина розпізнавати слова, які починаються з різних звуків, як-от: ліс-ніс, мак-лак?

  • Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?

  • Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність подій?

  • Чи здатна дитина розкласти по порядку (в логічній послідовності) серію з чотирьох рисунків?

  • Чи розуміє дитина, що читати правильно зліва направо?

  • Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, яка не схожа на інші?

  • Чи може дитина зорово розрізняти букви й короткі слова, наприклад: [б]-[п], сум-шум, лоб-рот, кіт-лід?

    Загальна та психологічна готовність до вступу в школу. Чи вміє дитина:

  • Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, що вона хоче?

  • Розмовляти зв’язно, наприклад, «покажи мені...», «поясни, як...»?

  • Розуміти зміст того, про що їй читають?

  • Чітко вимовляти своє ім'я, прізвище? Чи пам'ятає свою домашню адресу?

  • Писати олівцем чи восковою крейдою на папері?

  • Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами?

  • Вирізати ножицями з тупими кінцями, до того ж рівно і не поранившись?

  • Слухати й виконувати отримані вказівки?

  • Уважно слухати, коли хтось із нею розмовляє?

  • Зосередитися мінімум на десять хвилин, щоб виконати отримане завдання?

  • Захоплено слухати, коли їй читають уголос або розповідають історії?

  • Позитивно оцінювати себе: я — людина, яка багато чого може?

  • «Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови?

  • Виявляти інтерес до предметів та явищ, які її оточують?

  • Добре ладнати з іншими дітьми, без значних конфліктів і образ?

Пам'ятайте:

- якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
- якщо дитина живе серед ворожнечі, вона вчиться агресивності;

- якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;

- якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;

- якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться приймати інших;

- якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться бути вдячною;

- якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;

- якщо дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;

- якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;

- якщо дитина росте в розумінні, дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Дитина щаслива тоді, коли вона вірить в найдорожчих людей - у батька і в матір.


ДИТИНА ЙДЕ ДО ШКОЛИ

Ставлення дитини до навчання формується задовго до того, як вона переступить шкільний поріг. Важливу роль тут відіграє інформація про школу і спосіб її подачі батьками та вихова­телями дошкільного закладу.

На етапі підготовки до школи, та й впро­довж усього періоду дошкільного дитинства, пріоритетним є загальний розвиток дитини. Тож і педагоги дошкільних закладів, і батьки майбутніх школярів насамперед повинні опі­куватися тим, щоб у дітей були сформовані за­гальні здібності та якості особистості, необхідні для того, щоб опанувати принципово нову для них діяльність — учбову.

Важливо, щоб майбутній учень умів спілку­ватися з найближчим оточенням, був доброзич­ливим з дітьми та дорослими. Також до вступу до школи дитина повинна вміти керувати своїм ті­лом, вправно рухатися та орієнтуватись у просто­рі. У неї має бути гарно розвинена дрібна мотори­ка рук, а також скоординовані рухи руки та ока.

Щоб стати успішним, майбутньому першо­класнику мають бути притаманні такі якості:

  • прагнення до спілкування з однолітками;

  • бажання вчитися;

  • міцне здоров'я;

  • позитивний емоційний настрій;

  • грамотне мовлення, зв'язний виклад* сво­їх думок;

  • прагнення до співпраці з дорослими;

  • розвинена довільність поведінки;

  • допитливість і прагнення до відкриттів;

  • сформована координація рухів і графічні навички.

 


Рекомендації батькам майбутніх першокласників

  • Поважайте дитину як особистість.

  • Зберігайте доброзичливу емоційну атмосферу в сім’ї.

  • Розвивайте і підтримуйте у дитини інтерес до навчання. Привчайте її дотримуватися правил здорового способ життя, розвивайте необхідні для цього навички.

  • Зосереджуйте увагу дитини на її успіх («Ти зможеш, ти здатний»), не акцентуйте увагу на невдачах у навчанні.

  • Не вимагайте від першокласника лиш високих результатів і оцінок. Пояснюйте як важливо отримувати нові знання і розвивати свої здібності,

  • Не карайте дитину обмеженням її рухової активності, не забороняйте гуляти разом з іншими дітьми на свіжому повітрі. Суворо дотримуйтеся режиму дня.

  • Перенесіть перегляд телепередач та комп'ютерні ігри на суботу, щоб обмежти час перебування дитини у статичній позі.

  • Влаштовуйте у вихідні дні сімейні прогулянки на природі, за можливості, відвідуйте басейн.

  • Проводьте фізкультхвилинки, стежте за поставою дитини під час виконання домашнього завдання.

  • Виконуйте з дитиною комплекс вправ для зміцнення м'язів спини, плечового пояс і живота двічі на тиждень. Під час «пальчикової» гімнастики співайте разом з дитиною пісеньки, щоб поліпшити вентиляцію легень та підтримати гарний настрій. Проводьте релаксаційну гімнастику, використовуючи аудіозаписи звуків моря, лісу тощо.

  • Стежте, щоб після школи дитина обов'язково гуляла на свіжому повітрі не менше години.

  • Вкладайте дитину спати не пізніше 21:00.

 

Як вчити дітей розв'язувати задачі

Більшість дітей можуть розв'язувати прості задачі, але часто від­чувають труднощі, якщо змінити вже звичну умову. Перебуваючи будь-де, слід показувати дітям, що нас оточують задачі, і задачу мож­на організувати з будь-якої ситуації:

  • Постав 5 блюдець, а на кожне з них по 1 чашці. Ось тобі З чашки. Скількох не вистачає?

  • Ось 10 яблук. Розклади їх по 4 на 2 тарілки. Скільки яблук залишилося? Скільки всього яблук на тарілках?

  • Постав на стіл стільки чашок, скільки стільців навколо ньо­го. Скільки це?

  • Полічи, скільки машин стоїть у дворі, Скільки їх поїхало? Скільки залишилося?

  • Хто вищий — Толик чи Оля? Давай поміряємо, на скільки.

  • Скільки листочків на квітці в цьо­му вазоні? 5 ти вже помила, а скіль­ки ще треба помити?

  • Скільки сходинок до дверей? Як­що ми пройшли 4, скільки ще за­лишилося пройти?

  • На котрій сходинці сидить ко­тик? Скільки сходинок від нього угору, а скільки вниз?

  • На цій кофтинці 3 гудзики, а скіль­ки на тій? Скільки це разом? На скільки більше на другій?

  • Розгорни книжку на 9-й сторінці. Скільки сторінок до цієї? Скіль­ки після неї?

  • У нас є 10 гривень. Ми хочемо купити 2 альбоми по 4 гривні кожен. Чи вистачить нам гро­шей?

Їдете в машині — розкажіть дітям про її швидкість, у магазині — про ціну товарів.

Гуляючи з дитиною, батьки можуть розвивати її уяву, увагу на прикладі простих речей:

  • Тут пісок, а там глина. Давай подивимося, куди швидше увійде вода. Давай і з того, і з іншого спробуємо зліпити кі­лечко. Що ми помітили?

  • Подивись, які букви нагадують гілочки на деревах. Викла­ди букву з гілочок, камінчиків, намалюй її паличкою на піс­ку, мокрим пальцем на дошці.

  • Викладемо чотирикутник ниткою, а потім потягнемо за неї — є пряма лінія, немає чотирикутника.

  • Знову викладемо чотирикутник, поміряємо лінійкою сто­рони, додамо їх довжини — довідаємось, яка довжина всі­єї нитки. Так ми готуємо дитину до сприйняття поняття «периметр».

  • З цієї самої нитки викладемо трикутник. А яка тепер її дов­жина? Та сама нитка, то й довжина така сама!

  • А якщо з неї викласти коло?

Форма входу

Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, вул.В. Котика,39,
тел./ф.:(03840)5-82-47,

e-mail:dnz10sh@i.ua


Пошук

Block title

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Друзі сайту

Погода
Погода в Україні

Дошкільний навчальний заклад №10 "Михайлик"© 2016