Меню сайту

Наше опитування
Чи подобається Вам наш дошкільний заклад?
Всього відповідей: 111

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статистика
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

Головна

Реєстрація

Вхід
Ви увійшли як Гость | Група "Гості" | RSS


Шепетівський ДНЗ №10 "Михайлик"

Середа, 24.07.2019, 03:16
На всі матеріали діє Закон України "Про авторське право та суміжні права"

Серія міні-занять з емоціно-морального розвитку


Тема:  «Ввічливий кролик»


Мета: Далі ознайомлювати дітей з моральними рисами характеру; розвивати комунікативні здібності, правильно розуміти моральні цінності та норми поведінки в суспільстві; долати пасивність та замкнутість; розвивати творчі здібності, фантазію.
Обладнання:  олівці, мексиканська народна казка «Ввічливий кролик»

Хід роботи
1. Привітання (компліменти).
 - Діти, зустрічаючи на вулиці знайомого, що ви йому кажете? А як ще можна привітатися?  Усе це – слова привітання.
Люди здавна вітаються, бо вітаючись, вони зичать один одному здоров`я, доброго дня, успіху.
Що це значить – здрастуй?
Наймиліше слово!
Це тому, що здрастуй
-    Означає, будь здоровий!
2. Вправа «придумай жартівливі привітання від імені персонажів казок».
Один одному ми сьогодні щось казали? Лиш «добрий день», більш нічого ж бо ми нічого не казали… Так  чому ж це стало краплиною сонця побілішало в світі? Так чому ж на краплину стало приємніше дивитись?!
3. Вправа « Що ти скажеш, коли…»
Що ти скажеш, коли:
. зустрінеш друга у дворі;
. прийдеш у дитячий садок;
. побачиш ввечері маму;
. наступиш комусь на ногу;
. зателефонуєш другу?
4. Вправа «Чому бути ввічливим – добре, а неввічливим – погано ?»
5. Рухлива гра «Чарівні водорості».
Половина дітей утворюють коло, взявши за руки, – це  «водорості». Інші діти – «рибки» плавають поза колом. Рибкам потрібно потрапити в коло додому, коли звучить команда «Ніч». «Водорості» пропустять «рибку», якщо вона ввічливо попросить.
6. Читання мексиканської народної казки « Ввічливий кролик».
7. Колективне складання правил ввічливості:
. ввічливий поводиться так, що всім з ним приємно спілкуватися;
. ввічливий завжди привітний – він завжди вітається, прощається, дякує, говорить «Будь – ласка», «вибачте»;
. ввічливий не вередує, не бурчить, часто посміхається;
. ввічливий не примушує рідних хвилюватися, турбується про них.
8. Вправа «Ввічливий та неввічливий».
9. Малювання «Як я був неввічливим».
Прощання. Прощаючись, діти намагаються згадати якомога більше слів прощання.

Тема:  «Що таке доброта?»

Мета: розширювати знання дітей про моральні риси характер. Формувати морально – етичні уявлення та адекватні форми поведінки; тренувати психомоторні функції; спонукати до рухової розкутості; розвивати фантазію, неординарне мислення.

Обладнання: сюжетні картки, герої казок «Колобок», «Зайчикові хатка», «Гуси-лебеді», «Пінокіо».

                                                Хід заняття
1. Привітання:
  - Діти, що таке доброта? Де вона є? Сьогодні, вітаючись, ми поділимося один з одним краплиною своє доброти. Діти складають долоні, дмухають в них і передають один одному.
 -  А як ви гадаєте – на що схожа доброта? Якого вона кольору? Тепла чи холодна? Що означає бути добрим? Що треба робити, щоб добра ставало на Землі більше?
    Через бурхливий струмочок
     Хто місток збудував,
     Не міст, навіть – місточок.
     Подяки він не чекав
     Кому подякувати чемно ?
     Його тепер і не знайти.
     Та кожному зараз приємно
     По місточку пройти.
     Люди, послухайте, люди!
     Чому добрими бути ми лінуємось?
     Пострибаймо, просто сьогодні –
     І враз – змінимось!
 - Діти, як ви думаєте, що треба робити, щоб бути добрим?
2. Колективне складання  Правил доброти,
      * нікого не ображати;
      * всім допомагати;
      * бути уважним;
      * чуйним до оточення;
      * нікому не заздрити.
3. Вправа «Щоб ти зробив?»
   Щоб ти зробив:
  . хлопчик загубив м`яч;
  . мама втомлена повернулася додому;
  . ти знайшов на дворі маленьке голодне кошеня.
4. Вправа «Назви тільки злі, добрі слова».
5. Вправа «Дзеркало» ( попарно).
 - Подивіться один на одного зі злим виразом обличчя. Подобається вам така людина? Хочеться з нею дружити? А тепер посміхніться!
6. Вправа «Порівняй героїв казок».
. Колобок – лисиця «Колобок»,
. Зайчик – лисиця  «Зайчикова хатка»,
. Пінокіо – Карабас Барабас «Пригоди Пінокіо»,
. Оленка – Баба Яга «Гуси – лебеді».
-    Як ти думаєш, чи завжди злі герої були злими уяви собі, що могло статися, щоб вони подобрішали?
7. Рухлива гра «Поводир».
Діти стають попарно, один – «сліпий» ( зав`язані очі), другий – «поводир».
Ведучий каже, кому куди слід дійти. «Сліпий» іде, а «Поводир» йому шлях
(торкатися один до одного не можна). Виграє та пара, яка дійде, не натикаючись на інших.
8. Малювання «Мій добрий вчинок».
Не будь ненависним, не злись!
Чужому горю не радій!
Теплом ти ближнього зігрій
І з ворогами помирись!
9. Прощання «Усе на всіх».
Діти стоять у колі, прощаючись, кажуть, що б вони  зробили для всіх, якби у них була чарівна паличка.

Тема: «Веселка настрою»

Мета: Ознайомити дітей з поняттями «емоції та настрій»; учити розуміти своє почуття; розвивати здатність до емпатії;
           Створювати позитивний настрій, знизити емоційну напругу; розвивати неординарне мислення, фантазії.

Обладнання: круги кольору веселки, вірш «Горе» Л.Б. Фесюкова                         

Хід заняття

1. Вправа «Назви своє ім`я і привітайся».
- Що таке «настрій»? Яким він може бути? Що хочеться робити коли гарний настрій? А коли поганий? Що можна зробити, щоб покращити свій настрій?
   Розпізнавання емоцій (розглядати фотографій та облич – символів настрою)
2.  Гра «Гойдалка настрою».
Гравці попарно сідають один навпроти одного. Перший, а потім другий зображують мімікою настрій, а інший відгадує його.
3.  Вправа «Заспокійливі слова».
Дитина вдає, ніби плаче інші намагаються її заспокоїти. Як недалечко плаче хтось, спитай його «Ти чому?» погано друже, ти повір, плакати самому.
-    Діти, як ви гадаєте, якого кольору сумний настрій? А веселий? Якого кольору щастя? А горе?
Горе в мене нині – Не посидиш на тині!
У лапту не можна грати, навіть на траві лежати.
І не можна грати в м`яч, хоч від горя сядь тай плач!
І за що мені ці муки?
-    Як вигадаєте, діти, що трапилося? (Діти викладають свої думки).
-    Одягнув нові я брюки!!!
-    Як ви гадаєте, – горе це чи ні? Яким може бути справжнє горе? Чому кажуть – «почорнів від горя»?
4.   Гра «Веселка настрою».
У кожної дитини кружечки кольору веселки, дорослий називає емоцію або почуття, Діти піднімають кружечок, який вважають відповідним цій емоції.
5.  Малювання «Мій найкращий день».
6.  Рухлива гра «Коли весело тобі роби так!»
Діти по черзі, стоячи в колі, на слова «роби так» показують будь – які рухи, а всі повторюють їх.
Якщо весело тобі ти роби так… Якщо весело тобі, другу поруч посміхнись…

Тема: «Жив – був я!»

Мета: розвивати вміння правильно оцінювати себе, виражати свої почуття та      емоції; вчити регулювати свої відчуття, розуміти їх; виховувати самоповагу, підвищити самооцінку.

Обладнання: палітра, фарби, води, губки.

                                                Хід заняття

1. Вправа «Хто я такий».
Діти мають якомога більше сказати про себе. Хто я такий? Що я значу? Відповісти хто зуміє? Я себе в люстерці бачу ,– ну який же я? Який?
-    Кожна людина має фізичне тіло. Що це означає? Одна у нас є голова, а вуха – два, і ока два, і скроні – дві, і дві щоки, і дві ноги, і дві руки. Коли б було все навпаки: Одна нога, одна рука, за те було б два язики, то тільки б те ми й знали – наївшись, розмовляли!
2. Вправа «Прислухайся до себе».
        - Діти, прислухайтесь до свого тіла: як ви себе почуваєте, як почуває ваше тіло, чи зручно ви сидите, чи не болить у вас нічого: голова, зуби, руки, ноги? Що слід робити, щоб бути здоровим, сильним, щоб нічого не боліло?
3.  Гра «Скульптор».
Ведучий ліпить «Скульптуру із дітей».
4. Гра « Вухо – ніс».
Ведучий промовляє «вухо – ніс» і береться за вухо, чи ніс, діти повторюють слова та рухи, а потім ведучий намагається заплутати всіх.
-    Кожна людина має розум, вона про щось думає, мріє, розв`язує задачі, розв`язує  проблеми.
5.  Вправа « Прислухайся до себе».
      - Діти, а зараз прислухайтесь до своїх думок, про що ви думаєте мрієте,  чого хочете?
6.  Вправа « Я відрізняюсь від інших тим, що…»
7.  Вправа «Прислухайся до себе».
     -  Діти, прислухайтесь, що ви зараз відчуваєте, радісно вам чи сумно, який у вас настрій.
8.   Малювання пальцями «Моя душа».
     -  Кожна людина неповторна, унікальна, кожен з вас  не такий, як інші, і таких як ви, більше немає!
9.   Прощання:
Кожен погляд, кожне слово
Попрощаємося з вами:
 - До побачення!

Тема: «Найголовніша людина»

Мета: розширювати знання про емоційну сферу людини, розвивати здатність до емпатії; ознайомити з поняттями «міміка, пантоміма»; знижувати емоційну напругу, підвищувати віру у свої сили; виховувати позитивне ставлення до себе, підвищувати самооцінку; долати замкненість, пасивність.

Обладнання: предметні картки, вірш «Довгий язичок» Л.Б. Фксюкова,   дзеркало.

                                                Хід заняття

1.   Привітання «Компліменти».
-  Діти, хто з вас знає, що таке міміка? Коли ми з вами розмовляємо, коли у вас гарний або поганий настрій, тоді і вираз обличчя у вас різний. Цей вираз обличчя і називається мімікою.
-  А зараз спробуйте виразом обличчя  зобразити: щось смішне, страшного собаку, сором`язливе кошенятко,  похмурого орла.
2.   Вправа « Я – не, а киплячий чайник». Діти по черзі беруть на столі картки і зображують мімікою та пантомімою ті предмети, що на картках.
-  Діти, коли ви рухами щось показуєте та зображуєте, не розмовляючи при цьому, то це називається пантомімою.
3.Зображення пантомімою текста вірша:
Мене за довгий язичок
Батьки поставили в куток
Поклявсь я татові і мамі
Язик тримати за зубами.
У куток, мабуть, знову я стану,
Заліз язик мій у сметану.
-    Як ви зрозуміли цей вірш? Що означає «довгий язичок», «тримати язик за зубами», «заліз язик у сметану»?
4.  Вправа «Вчимось хвалити себе».
     -  Як можна похвалити себе? Дитина намагається якомога більше добрих слів сказати про себе.
5. Малювання «Ким я був, ким я є, ким я буду».
6.Вправа «Частини тіла».
Плечі кажуть – я стрункий!
Спина каже – я старий!
Палець каже – іди сюди!
Голова каже – так! Ні!
Вухо каже – дуже голосно!
Ніс каже – приємний запах!
Рот каже – весело!
Язик каже – смачне варення!
7.  Вправа « Дзеркало».
- Діти, як ви гадаєте, а хто для вас – найголовніша людина? Відповіді дітей та їх обговорення.
-  А зараз, діти, сюрприз. Кожен з вас може побачити найголовнішу людину. Тільки є одне правило – поки я вас не запитаю, всі мають мовчати.
Діти підходять до дзеркала, яке іншим не видно, і бачать своє  відображення.
8. Прощання:
Кожен погляд, кожне слово,
Попрощаємося з вами:
-    До побачення!

Заняття для старших дошкільників
«Захистіть мене від лиха і зла,  бо я ще дитина мала»


Мета: 1. Пізнавальні завдання: закріпити знання про те, що людина - частина живої природи, це живий організм, що має  потребує харчуванні, відпочинку, тур6оті про себе  і захисті.
2. Завдання з розвитку мовлення: активізувати словник дітей словами: слух, зір, права, положення.
3. Розвиваючі завдання: розвивати вміння міркувати, передавати свої думки в монологах «Що необхідно для життя людини?»

Обладнання: таблиця «Що спільного?», грамзапис музики «Зима», великі гімнастичні обручі.

ХІД  ЗАНЯТТЯ

1. Розминка. Слухання музичної композиції "Зима"». Вихователь малює перед дітьми словесну картину зимового ранку: - Ліс стоїть завмерлий під  пухнастим снігом. Височать замріяні сосни і ялини, які і взимку зеленіють серед лісу. Ось на галявині  видніються маленькі дрібні сліди, мабуть, зайчик проскакав. А ось чиїсь більші сліди, мабуть, лисиця шукала поживу. Тихо в лісі, ніщо не може порушити цей прекрасний спокій.

Розгляд таблиці

Д/г «Що спільного?»

- Що спільного між квіткою, твариною і людиною?
Вихователь демонструє таблицю (або дає кожній дитині роздатковий матеріал).
Підведення дошкільнят до висновку: все живе потребує для свого існування певних умов і розвивається за певними законами.
- Щоб діти росли здоровими і щасливими, про них треба дбати. У вас є права на догляд і турботу батьків, на розваги, на освіту, на рівність.

Дидактична гра «Я маю право на …»

Рухлива гра «Об’єднання в групи»

«Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай»
(заняття в старшій групі)


Програмовий зміст: за допомогою конкретних прикладів та на матеріалах знайомих казок розкрити дітям основні положення Конвенції про права дитини. Вчити аналізувати ситуації власного життя та пригоди казкових героїв щодо прав дитини на життя, турботу батьків та держави. Розвивати культуру мовлення. Виховувати гуманні почуття, доброзичливість, повагу до батьків.

Матеріал: Конвенція про права дитини, казки, ілюстрації, тексти віршів, іграшка Буратіно, символи.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Д/г «З якої казки»

Вихователь зачитує уривки з казок, діти відгадують з якої казки уривок.
- «Солом’яний бичок».
- «Колобок».
- «Коза-дереза».
- Рукавичка».
- «Маша і ведмідь».
-  «Три ведмеді».

II. Читання вірша дитиною «Облітав журавель»
- Як називається наша рідна земля, наша держава?
Розповідь вихователя.
З давніх-давен українці вміли піклуватися про своїх дітей. Вони щиро любили їх, годували дарами землі, шили одяг і взуття, залучали до праці, разом відзначали свята. Змалечку дитину огортали своєю любов’ю мама, тато дідусь і бабуся.
- Чи завжди є злагода в родинах?
- Чи завжди добрі стосунки між батьками та дітьми?
(Діти висловлюють свою думку).
- На жаль, деякі батьки не турбуються про дітей, не годують їх, а змушують тяжко працювати і жебракувати.
Дитина: Всі на світі малюки люблять слухати казки,
Там добро перемагає і зло-кривду проганяє.

Ш.
а) Розгляд ілюстрацій до казки «Морозко».
- Хто вивіз дівчинку до лісу? Чому?
- Хто змусив його це зробити?
- Чи можна дітей виганяти з дому? Розлучати з рідними?
- Кожна дитина має  право на життя в сім»ї, турботу і любов батьків
(вихователь показує знак, який це символізує).


б) Розгляд ілюстрації до казки «Два жадібних ведмедики».
- Куди пішли ведмедики?
- Що дала їм матуся з собою?
- А в якій казці мама-коза кожного дня годувала своїх діток?
- Діти мають право на харчування. Дорослі повинні забезпечувати дітей продуктами харчування.
(Показати символ).

в) Відгадування загадки: ї
«Ось і хлопчик довгий ніс,
Ключик друзям, він приніс.
Гей, ляльки, всі поспішайте,
В путь щасливу вирушайте!
(Буратіно).
Гра з м’ячем.
- Як називаються герої з казок?
- Я кидаю м’яч кажу лисичка... А ви відповідаєте сестричка.
Називаються всі персонажі з казок.
- Ми завжди з вами граємось. Батьки купують вам іграшки, фломастери, розмальовки, тетраси. Чому?
- Тому що кожна дитина .має право? Гратися, ,розважатися.
(показую символ, який це означає).
- Для чого тато Карло купив Буратіно Буквар? (Щоб він навчився читати, щоб ходив до школи).
- Всі діти мають право на освіту, ходити до школи .
(показати символ)
Дидактична гра «Діти мають право на гру».
- В яких казках дівчатка пішли до лісу без дорослих?
(«Снігуронька», «Маша та ведмідь» , «Три ведмеді»).
- А ви без мами та тата збираєте гриби та ягоди в лісі?
- Чому вам не слід цього роботи?
- Чому не можна брати до рук невідомі речі, які лежать на дорозі, в піску, під лавкою?  Це  небезпечно для здоров’я дитини.
- Добрий лікар Айболить,  він під деревом сидить.
- А кому допомагав лікар?
- Хто турбується про хворих дітей?
Кожна дитина має право на медичну допомогу.  І цю допомогу повинна забезпечувати держава
(показати символ)
- Пригадайте казки, в яких звірі живуть дружно, весело, не кривдять один одного.
- А. читак ми з вами живемо в дитячому садочку? Які в нас відносини?
Діти мають право на рівність.

На закріплення прав дитини пограти в дидактичну гру «Правове коло».


Ми - маленькі люди.
(Розвага для дітей старшого дошкільного віку)

Ведуча: Добрий день діти! Сьогодні у нас особливе свято. Ми познайомимося з дивною, казковою та цікавою країною. Які казкові країни ви знаєте? (Діти відповідають: «Лапландія, Мультляндія, Країна Злого Чарівника». А в якій країні живуть діти? Вірно, в Країні Дитинства. А сьогодні ми відправимося в подорож до країни ще незнайомої вам, до країни де живуть всі дорослі: мами, тата, бабусі, дідусі. І називається ця країна – «Світ Дорослих». А щоб потрапити туди ми повинні закрити очі і уважно слухати музику, яка допоможе нам перенестися до Світу Дорослих.
(Звучить музика Д.Листа '' Літо ", "Лісова галявина ")

Ведуча: Діти, уявіть, що ви в лісі. Тут затишно, зелено. Ростуть високі дерева. А ось галявина, де пурхають барвисті метелики, співають пташки, ростуть яскраві лісові квіти, а під кущиком ховається зайчик. Тут люблять гуляти діти і дорослі. Діти, а що ж спільного між квіткою, твариною і людиною.
(Таблиця «Що спільного»)
Отже для того щоб все живе росло та розвивалося за ним потрібно доглядати. І перше правило проживання у країні «Світ дорослих» - це турбота за дітьми. Щоб діти росли здоровими та щасливими дорослі мають про них дбати.
(Пісня «Вишиванка»)

Ведуча: Добре діти, ми відправляємось у подорож далі і пограємо з вами у гру. Я показуватиму вам картинку, а ви будете визначати до якої категорії ми її віднесемо категорії «дорослі», або «діти».
(Гра «Дорослі-діти»)

Ведуча: Молодці діти, ви дуже старалися і гарно відповідали.

1дитина:Вишивала я рушник
Власними руками,
Гаптувала залюбки
Всіма кольорами.

2дитина: До ладу все довела
Хоч іще маленька -
I оздобила, як слід
Я портрет Шевченка.

Ведуча: А зараз ми перевіримо, чи ви дійсно самостійні. Я буду розпочинати речення, а ви його продовжувати.
- Я показую мамі, що я працьовитий коли....
- Мені неприємно коли...
- Мені дуже шкода, що я…

Ведуча: Наші козачата не лише спритні та сміливі, а й веселі, знають багато жартів. Вони дуже гарно звучать рідною мовою.
(Діти інсценізують вірші-жарти)

Хитрий зуб

Ой болить у мене зуб,
Бо не хоче їсти суп.
Хоче меду, хоче грушки,
Хоче теплої пампушки.
А як ще дасте сметани -
Вмить боліти перестане.
(Володимир Ладижець)

Найкращий друг

- Кого в сім’ї найбільше любиш? –
Питає Вовочка Сашка.
Сашко зігнув у бублик губи,
Й відразу випалив: - Сірка!
- Ну в тебе й вибори разючі!
За що ж  це пес любов здобув?
- Він не пита чому в грязюці
І де це я так довго був.
(Олександр Демиденко)

Розумна дитина

- Чого ти плачеш, любий синку?
- Забив об лавку вчора спинку
- Чому ж не виплакався вчора?
Синок насупивши чоло,
Говорить матері: - Бо вчора
Нікого вдома не було.
(Сергій Воскрекасенко)

Ведуча: У народі кажуть: «Наша мова калинова». Чому її так називають?
(Діти відповідають: калина є символом України.)
 Погляньте, які кетяги калини достигли у нашому садочку. Запросімо їх до танцю.
(Танок «З калиною»)

Ведуча: Молодці діти, ви дуже сумлінні, відповідальні та старанні. І я гадаю ви трішки подорослішали за час нашої подорожі. А зараз нам час прощатися, до наступних зустрічей.
(Пісня «Деревце роду»)


Форма входу

Офіційна адреса

м. Шепетівка,
Хмельницька область, 30400, вул.В. Котика,39,
тел./ф.:(03840)5-82-47,

e-mail:dnz10sh@i.ua


Пошук

Block title

Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Друзі сайту

Погода
Погода в Україні

Дошкільний навчальний заклад №10 "Михайлик"© 2019